Perth

28 februari 2019 - Cairns City, Australië

Nou hier zijn we dan na 3 maanden denk.

Ik wist de afgelopen tijd niet wat ik moest gaan schrijven omdat ik hier eigenlijk gewoon aan het werk was en lekker aan het leven was.

Laat ik is beginnen bij kerst en oud&nieuw. Wat is het toch raar zeg om dat te vieren met 35 graden.Kerst is geen kerst hier. Je hebt hier niet het gevoel dat je binnen moet zitten met een lekker kopje warm chocolade melk en een deken over je heen.Niet dat het altijd zo koud is in Nederland maar het gaat om het idee.Ik vierde hier 1ste kerstdag buiten met een zwembad... raar toch? Met een zwembad kerst vieren. Tweede kerstdag zaten we binnen omdat het gewoon te warm was om buiten zitten.... te warm!!

Oud&nieuw is eigenlijk precies hetzelfde. Ik moest ook werken met oud&nieuw, wat ik niet erg vond want dat leek me leuker dan thuis zitten.Niemand in Perth heeft zijn eigen vuurwerk omdat dat verboden is vanwege de droogte. Dus daar gingen we om 11.55 liepen we met zijn allen naar buiten. Ik was natuurlijk aan het werk maar dat betekend niet dat we niet even mochten genieten van het vuurwerk.Ja hoor het aftellen begon en daar was het vuurwerk dan om 12 uur. Nou het was dus helemaal niks het waren een paar pijltjes en het was weer voorbij.Beetje jammer dus en daarom voelde het ook niet echt als oud&nieuw.

Australian Day leek denk ik meer op oud&nieuw. Australian Day was 26 januari. Het is een anniversary of the first fleet. Het is een dag dat iedereen bij elkaar komt in het park en heel de dag daar ook blijft. Op het water waren er allemaal mensen met boten en je hoorde de muziek overal. Om 9 uur had je een half uur vuurwerk en dat was echt prachtig.

Ik ben wat langer in Perth gebleven vanwege een roadtrip die ik twee weken geleden heb gedaan. Die roadtrip heb ik gedaan met Muriel en haar nichtje. Muriel is een vriendin van mij en komt uit Amerika.Het was een roadtrip waar we veel in de auto zaten maar daardoor kon je wel veel zien. Het is heel bizar want als je in westkust van stad naar stad wilt ben je soms 3 uur onderweg of 1 uur. Daar tussenin heb je soms maar een klein dropje met alleen een tankstation een paar huizen en een ziekenhuis. Je moet ook echt opletten met je tank want tussen elke tankstation zit minstens 80 km.Je komt ook echt bijna geen auto’s tegen. Dus je rijdt gewoon 7 uur en ziet bijna niets nou dat is zeker heel anders dan Europa.Je moet ook echt heel erg oppassen met de Kangaroos want ik heb het zelf meegemaakt we hadden bijna eentje op onze auto zitten. Je mag daarom ook niet ‘s nachts rijden.... nou dat mag wel maar als je een Kangaroos aan rijdt ben je niet verzekerd.

Ik kan nog veel meer vertellen over de roadtrip maar het beste is om jullie de foto’s te laten zien.

Daar ging ik dan na 4 maanden eindelijk naar Cairns toe. Het was super moeilijk om doei te zeggen tegen Rhonda. Ze heeft me super veel geholpen de afgelopen 4 maanden en ik heb echt een leuke tijd gehad zonder haar was het echt anders geweest.

In de volgende blog zal ik jullie over Cairns vertellen.

Nee geen zorgen, ik ben al bezig met schrijven dus die komt echt over een paar dagen online.

Xxx

1. Jeannette:
    28 februari 2019
    Weer mooi geschreven. Geweldig wat jij allemaal mee maakt.
    Opa,jou moeder en ik weten ook hoe het is kerst met 35 graden. Echt geen bal aan. Nog heel veel plezier.
    Xxx Jeannette
  2. Suzan:
    28 februari 2019
    Leuk verhaal en super leuke en mooie foto’s.
    Blijf vooral genieten . Groetjes Suzan
  3. Emy Hamelijnck:
    28 februari 2019
    Weer geweldig genoten denk ik. Geweldige foto's. Leuk om te zien en van alles te ontdekken. Je was weer op toer met je mooie verslag. Wat is je volgende stap nu je je kosthuis gaat uitvliegen? ♥️👄xxx
  4. A Hamelijnck Broekhoven:
    1 maart 2019
    Blij je weer te horen. Het was zo stil rondom je reis. Mooie foto's Mika. Enjoy verder
  5. Nel Honkoop:
    16 mei 2019
    Hoi meisje, ben blij dat het nog steeds goed met je gaat,
    Ga zo door he en tot ziens!!!